Delecta została wiceliderem zestawienia najczęściej wymienianych w mediach marek spożywczych w ostatnim roku. To czwarty rok obecności marki w czołówce rankingu i drugi raz z rzędu na obronionej, drugiej pozycji.
Delecta zajęła drugie miejsce, uzyskując łączny wynik 73 punktów - tylko o 1 punkt niższy od marki Coca Cola. Na finalną pozycję w zestawieniu złożyły się punkty przyznane za liczbę, zasięg i wydźwięk publikacji prasowych. Pod względem ilości publikacji Delecta okazała się bezkonkurencyjna. W badanym okresie (lipiec 2010-czerwiec 2011) markę wzmiankowano w 3403 publikacjach prasowych, w zdecydowanej większości w kontekście pozytywnym lub neutralnym. Zaledwie 4 publikacje odznaczały się negatywnym wydźwiękiem.Tegoroczny wynik Delecta zawdzięcza konsekwentnie realizowanej strategii PR w zakresie komunikacji z mediami (konsumenckimi, branżowymi i internetowymi) oraz działalności sponsoringowej - od 2003 marka wspiera drużynę siatkówki męskiej Delecta Bydgoszcz. Osiągnięty sukces jest dowodem na to, że długofalowe projekty marketingowe stanowią najlepszą drogę do efektywnego budowania świadomości marki w mediach.
Badanie Top Marka zostało przeprowadzone już po raz czwarty przez magazyn „Press” i zespół firmy „Press Service Monitoring Mediów”. Analizie poddano materiały opublikowane od lipca 2010 do czerwca 2011 roku w tytułach prasowych. Na podstawie uzyskanych danych ustalono, między innymi, ranking 5 najpopularniejszych w mediach marek spożywczych.
Źródło: Press 10/2011, dod. „Top Marka”
Link do strony artykułu: https://czta.wirtualnemedia.pl/centrum-prasowe/artykul/delecta-top-marka-2011-w-rankingu-press